ГРАФІЧНІ РЕДАКТОРИ
Програми для створення і обробки графічних об'єктів, таких як малюнки, креслення, ілюстрації, а також об'ємних об'єктів відносять до графічних редакторів.
Тут виділяють растрові редактори, векторні редактори і редактори тривимірної графіки (3D-редактори).
Растрові редактори засновані на битовом методі передачі зображень. Бітовий (растровий) метод передачі і відтворення графічних даних використовує для створення зображення окремі точки (пікселі) екрана монітора. Растрові редактори застосовують для роботи з графічними зображеннями, що мають багато півтонів, інформація про колір елементів зображення яких важливіше, ніж інформація про їх формі. Такі редактори в основному використовуються для обробки готових зображень, так як мають обмежені можливості по створенню нових зображень. Вони обробляють досить докладні скановані образи, виконуючи ретушування, зміна кольорів, їх відтінків і контрастів, розтирання і штрихування, зміна напрямку тіні і контурів. Довжина бітових файлів велика через великої кількості оброблюваних екранних точок, що дозволяє використовувати велику кількість квітів і детально редагувати зображення. Прикладом графічного редактора під рукою служать програми Adobe Photoshop, GIMP.